Rozšírené hľadanie
Štvrtok 18. Apríl 2024 |
meniny má Valér

Neprichádzajte o zákazníkov! Využívajte Google reklamy efektívne

Datum: 20.06.2018

Reklama na internete je v dnešnej dobe nutnosť pre úspešné podnikanie. Potrebujete zvýšiť návštevnosť webu, predajnosť produktov alebo rozšíriť povedomie o značke? Zobrazovanie reklám na internete vám dokáže účinne pomôcť k dosiahnutiu cieľov. Ich hlavnou výhodou sú podrobné údaje o jednotlivých reklamách, ako počet objednávok, výnosy z reklamy, návratnosť investícií, ktoré nie sú merateľné pri tradičných formách reklamy.

Na Slovensku je najpoužívanejším reklamným systémom Google. Prostredníctvom tohto systému môžete zobrazovať reklamu vo výsledkoch vyhľadávania Google, na viac ako 3 miliónoch webov, ktoré prenajímajú reklamný priestor, vo videách na YouTube, v mobilných aplikáciách, aj v rozhraní a mobilnej aplikácií Gmail. Môžu mať rôznu podobu od textovej, cez statické a pohyblivé bannery až po videá a emaily. Platba za reklamy funguje na princípe PPC, čo znamená, že väčšinou platíte za kliknutie na reklamu, nie za jej zobrazenie. Pri bannerových a video reklamách je možné platiť aj za 1000 zobrazení. Cena za kliknutie na reklamu sa líši podľa jej typu, umiestnenia a konkurencie. Bežne však ide o sumy od 1 do 30 centov. Pri úzko špecifikovanom cielení s vysokou konkurenciou však môže suma stúpnuť až nad 2 €.

Reklamu môžete cieliť podľa lokality na celé štáty, jednotlivé kraje, mestá, alebo okruh okolo určitého miesta. Zároveň môžete upravovať cielenie podľa pohlavia, veku, rodičovského stavu, atď. Google reklamy môžete dokonca cieliť na minulých návštevníkov vašej stránky, upravovať časový rozvrh, kedy sa zobrazujú, obmedziť ich zobrazenie na mobiloch, počítačoch, alebo tabletoch.

Najväčšou výhodou textovej Google reklamy zobrazenej vo výsledkoch vyhľadávania je, že sa vaša reklama zobrazuje vtedy, keď používatelia aktívne hľadajú produkty, alebo služby, ktoré ponúkate. Ide o veľmi efektívnu formu inzercie na internete pre zvýšenie predajnosti. Navyše Google používa pri vyhľadávaní drvivá väčšina Slovákov.

Okrem textovej reklamy je často využívaná aj bannerová reklama. Tá sa využíva prevažne na zvýšenie povedomia o značke, akciovej ponuke, novom produkte, udalosti a podobne. Môže ísť o statický alebo pohyblivý obrázok umiestnený na reklamných plochách ostatných webov, v mobilných aplikáciách aj ako bannerová YouTube reklama. Jej cielenie je podobné, ako v prípade reklamy vo vyhľadávaní. Navyše však môžete zacieliť na konkrétne weby, kategórie stránok, ktoré vaši potenciálni zákazníci navštevujú, prípadne podľa rôznych záujmov a nákupných úmyslov používateľov, alebo špeciálnych príležitostí, akými sú svadby, sťahovanie, ukončenie štúdia. 

Medzi veľmi efektívne a obľúbené formáty patrí aj YouTube reklama. Môže slúžiť nielen na rozšírenie povedomia ale zároveň aj na priame zvýšenie predajov. Okrem spomínaného banneru vo videu sa môže YouTube reklama zobrazovať aj vo forme videa vo výsledkoch vyhľadávania na Youtube, alebo priamo v iných videách ako formát s ľubovoľnou dĺžkou s možnosťou vypnutia po 5 sekundách zobrazenia, alebo nepreskočiteľný 6 sekundový formát. Cieľenie je podobné ako pri bannerovej reklame s rozdielom, že namiesto kategórií webov cielite na kategórie videí. Výhodou video reklamy na YouTube je spôsob, akým za reklamu platíte. Cena za video reklamu môže byť účtovaná rôznymi spôsobmi, a to pri prehratí viac ako 30 sekúnd alebo celej reklamy, ak je kratšia, alebo po kliknutí na doplňujúce prvky zobrazené vo videu, ktoré môžu viesť napríklad na cieľovú stránku s ponukou promovanou vo videu.

Správne nastavenie a spravovanie reklám na internete si však vyžaduje hlbšie znalosti a skúsenosti bez ktorých budú ich výsledky badateľne slabšie. Pre využitie maximálneho potenciálu kampaní odporúčame obrátiť  sa na profesionálnu online marketingovú agentúru.

Čítané: 2819 x