Rozšírené hľadanie
Streda 24. Apríl 2024 |
meniny má Juraj

Account team - nová dimenzia v starostlivosti o klienta

Datum: 02.02.2011

Manažment klientskeho portfólia je pre spoločnosti poskytujúce služby kľúčový. Inovácie sa preto logicky nevyhýbajú ani tejto oblasti. Príkladom inovatívneho prístupu je aj leasingová spoločnosť Arval, ktorá do manažérskeho slovníka pridala nový pojem  - interaktívny account team.

Náš zákazník, náš pán

Oblasť starostlivosti o zákazníka sa postupne vyvíjala s rozvojom obchodu, pričom  prístup sa v jednotlivých dekádach menil. Závisel najmä od počtu zákazníkov, a tak staré známe heslo „Náš zákazník náš pán“ často vystriedal manažérsky prístup čerpajúci informácie z databázy, prostredníctvom ktorých sa klient menil na rad čísel. V súčasnosti si moderné prozákaznícky orientované spoločnosti uvedomujú, že potreby zákazníkov boli i napriek zmenám v čase a systéme veľmi rezistentné. Pocit výnimočnosti, individuálny prístup, profesionálne služby a produkty „šité na mieru“ - toto všetko sú podmienky, ktoré musia byť splnené na to, aby bol zákazník absolútne spokojný. A platilo to tak v minulosti, ako aj v dnešnej dobe, keď z klienta robí konkurenčný boj vysoko žiadaný artikel. To je dôvod, pre ktorý si vrcholoví manažéri stále častejšie kladú otázku, ako čo najefektívnejšie manažovať klientske portfólio a zachovať si pritom k zákazníkom individuálny - takpovediac osobný prístup.

Od finančného nástroja ku komplexnému produktu

Leasingový trh patrí medzi odvetia, kde starostlivosť o zákazníka patrí medzi priority. Služby leasingových spoločností už dávno nie sú obmedzené iba na financovanie vozidiel. K tejto základnej službe sa postupom rokov a skúseností začali pridávať ďalšie, ktoré vytvárajú z leasingového produktu komplexný balík služieb. Okrem obstarania vozidla operatívny leasing zahŕňa aj jeho údržbu, riadenie prevádzkovej efektivity a podobne. Priekopníkom v oblasti rozvíjania služieb pre zákazníkov sa na Slovensku stala spoločnosť Arval, ktorá hneď po vstupe na trh zaradila spokojnosť klienta na prvé miesto v rebríčku svojich hodnôt. Hovorí obchodný riaditeľ Arval Slovensko Ivan Barták: „So zreteľom na spokojnosť klientov chceme poskytovať špičkové služby a tým posilňovať svoju pozíciu na trhu aj v roku 2011. Spokojnosť našich zákazníkov je kľúčová, pretože iba spokojný zákazník vás môže posúvať smerom bližšie k pozícii lídra. To je aj hlavným dôvodom, prečo sme v roku 2010 implementovali do našej organizačnej štruktúry nový systém account manažmentu. Jedná sa o kompaktný, vysoko profesionálny systém správy klientskeho portfólia, pri ktorom sú jednotliví členovia account teamu spojení nielen informačnou databázou, ale pracujú pre klienta ako jeden team.

K vašim službám!

Account team, ako nový systém account manažmentu, vychádza z myšlienky, že základná potreba klienta je v podstate stále rovnaká: môcť sa každý deň spoľahnúť na to, že vždy, prostredníctvom jedného kontaktu dostane okamžite reakciu na svoje požiadavky a že aj v prípade zložitejších otázok mu špecialista obratom poskytne riešenie. Account team predstavuje v praxi komplexnú jednotku pozostávajú z odborníkov, ktorí sú kľúčoví pri správe klientskej agendy. Pre efektívne pôsobenie account teamu jeho jednotliví členovia sedia spolu pri jednom stole, čo im umožňuje operatívne reagovať na klientove požiadavky. I napriek tomu, že zodpovednosti v teame sú pomerne exaktne dané, počet členov teamu je flexibilný.

 „V spoločnosti Arval Slovakia máme aktuálne vytvorené dva account teamy, pričom v každom z nich sú zastúpené pozície internal account manager, ako primárny kontakt pre klienta, account manager, pôsobiaci predovšetkým mimo kancelárie, contract manager pre správu kontraktov, technik, zabezpečujúci údržbu a opravy vozidla a pracovník pre riešenie poistných udalostí. Niektoré funkcie  môžu byť v závislosti od počtu klientov, za ktorých daný team zodpovedá zdvojené, čo umožňuje zastupiteľnosť v rámci teamu. V praxi to funguje tak, že zákazník zavolá svojmu account managerovi a ten na základe charakteru požiadavky dokáže takmer okamžite poskytnúť klientovi potrebné informácie. Dôležité je tiež poznamenať, že nový systém priniesol do práce zjednodušenie i z procesného hľadiska. Príkladom toho sú pravidelné krátke ranné porady. Ich účelom je, aby boli všetci dokonale informovaní o všetkých aktuálnych  otvorených otázkach a aby dôležité údaje nezanikali v spleti e-mailov,“ vysvetľuje systém fungovania account teamu v bežnom pracovnom dni Ivan Barták. Nový systém spoločnosť Arval pred zavedením dlhodobo testovala a zdokonaľovala. Po jeho úspešnom zavedení v Holandsku, začali nový systém account managementu zavádzať aj ďalšie krajiny Arvalu. Popri Belgicku, Rakúsku či Poľsku sa tak aj Arval Slovakia zaradil medzi spoločnosti, ktoré v snahe priniesť zákazníkovi kvalitu a vysokú úroveň služieb menia nielen svoju štruktúru, ale aj spôsob myslenia v štýle „Náš zákazník, náš pán“.

Čo v skratke prináša zákazníkom zavedenie nového systému Account manažmentu:

-          Jeden kontaktný bod pre vyriešenie všetkých požiadaviek

-          Flexibilné reakcie na individuálne potreby

-          Adresnejšia komunikácia a tým pádom viac času pre vlastný biznis klientov

-          Komplexné vnímanie všetkých riešených požiadaviek

-          Efektívnejšia správa vozového parku

___________________________________________________________________________

Spoločnosť Arval patrí medzi svetových lídrov v poskytovaní operatívneho lízingu motorových vozidiel. Je dcérskou spoločnosťou medzinárodnej banky BNP Paribas. V súčasnosti pôsobí v 39 krajinách sveta, pričom v 22 má svoje priame zastúpenie a spravuje vyše 622 000 vozidiel.

Slovenská pobočka pod názvom ARVAL SLOVAKIA, s.r.o. bola založená v roku 2004. S objemom vyše 4000 spravovaných vozidiel predstavuje č. 2 na slovenskom trhu. Pre svojich klientov zabezpečuje financovanie a komplexnú správu vozového parku. Okrem analýzy stavu vozového parku klienta a jeho nastavenia v súlade s aktuálnymi potrebami poskytuje celý rad ďalších služieb, ako sú údržba a servis vozidla, starostlivosť o pneumatiky, zabezpečenie náhradného vozidla, manažment palivových kariet, asistenčná služba, komplexné poistenie a správa poistných udalostí, odkúpenie a predaj ojazdených vozidiel, spätný lízing a množstvo ďalších služieb pripravených na mieru.

Čítané: 643 x