Rozšírené hľadanie
Piatok 19. Apríl 2024 |
meniny má Jela

Nízkonákladový seo-marketing pre malé aj veľké firmy

Datum: 15.04.2011

Základom nízkonákladového marketingu resp. stratégie malorozpočtového podnikania v internetovom priestore je stále aj napriek rozvoju ďaľších marketingových nástrojov a sociálnych médií klasický firemný web. Dnešné webové stránky menších spoločností a živnostníkov sa stávajú synonymom nízkonákladového marketingu – internetové obchody bez veľkej investície za mesačné poplatky, firemný web a blog len za cenu domény s hostingom zdarma od Google /služby Sites a Blogger/, webstránky s využitím redakčných systémov Joomla a Wordpress. Ani tieto firemné webstránky sa však nezaobídu bez základnej zbrane seo-marketingu ktorou je seo optimalizácia pre vyhľadávače vrátane linkbuildingu a copywritingu...

SEO optimalizácia a copywriting

 

SEO optimalizácia ako seo-marketingová stratégia získavania návštevnosti a zákazníkov pre webové stránky je neoddeliteľnou súčasťou internetového biznisu. Budovanie úspešného firemného webu v nízkonákladovom marketingu stojí a padá práve na úspechu optimalizácie pre vyhľadávače. Súčasťou optimalizácie je už základné rozplánovanie prelinkovania a zacielenia jednotlivých stránok a podstránok v prvotnej príprave webstránky, nasleduje copywriting a linkbuilding. Copywriting je tvorba textov pre webové stránky. Profesionálny copywriting pracuje s kľúčovými slovami pre vyhľadávače, pútavými textami, nadpismi a sloganmi pre návštevníkov a zákazníkov.

 

Linkbuilding a spätné odkazy

 

Popri optimalizovanom textovom obsahu webovej stránky ovplyvňujú návštevnosť a úspešnosť firemného webu aj externé spätné odkazy. Základným zdrojom externých spätných odkazov sú registrácie do katalógov. Registrácia do katalógov je súčasťou linkbuildingu a typickou ukážkou nízkonákladovej internetovej reklamy - na kľúčové slovo zadané do vyhľadávača potencionálnym zákazníkom sa môže katalógový záznam firemnej stránky presadiť na lepšej pozícii v Google ako samotný firemný web. Ďaľšími zdrojmi spätných odkazov sú napríklad PR články, firemné blogy, sociálne médiá, internetové magazíny zverejňujúce recenzie produktov a pod.

 

Inzertné portály a firemná inzercia

 

Nízkonákladová reklama najmä v oblasti remesiel a rôznych služieb disponuje značnými možnosťami na internetových inzertných portáloch. Inzertné portály zverejňujú – väčšinou zdarma – aj inzertné ponuky konkrétnych firemných služieb. Potenciál inzertných portálov je v ich návštevnosti a v značnej schopnosti správne realizovaných inzerátov presadiť sa vo výsledkoch vyhľadávačov. Špeciálnym bonusom firemnej inzercie je na niektorých inzertných portáloch možnosť pridať k inzerátu spätný odkaz na firemný web ktorý inzerovanú službu alebo produkt ponúka.

 

Sociálne médiá

 

Facebook a Twitter sú súčasťou internetovej revolúcie sociálnych médií – stávajú sa podobne ako firemný blog marketingovým nástrojom a komunikačným priestorom ktorý si len máloktorá firma dovolí ignorovať. Firemné Facebook stránky dokážu do značnej miery nahradiť bežný firemný web a skoncentrovať všetko firemné dianie v centre pozornosti fanúšikov a zákazníkov firmy. Popri Facebooku a Twitteri majú pre nízkonákladovú reklamu a marketing vysokú hodnotu firemné blogy, ideálne s RSS kanálom na export produktových informácií a firemných noviniek.

 

Ďaľšie formy reklamy a marketingu

 

Hnacím motorom plateného internetového marketingu je PPC reklama /Pay Per Click/ na slovenskom internete predovšetkým cez reklamné systémy AdWords a Etarget. PPC kampaň charakterizovaná platbou za klik je rýchla a mimoriadne efektívna forma nízkonákladového marketingu. Podmienkou úspechu PPC kampane je správne doladenie parametrov zobrazovaných reklám a perfektná marketingová príprava cieľovej stránky /landing page/. Ďaľšími formami už na hraniciach nízkonákladového marketingu je umiestnenie reklamných bannerov na navštevovaných portáloch /s platbou za klik, zobrazenie alebo časové obdobie/, viral a email marketing, registrácia do špecializovaných platených katalógov.

Čítané: 406 x