Rozšírené hľadanie
Piatok 19. Apríl 2024 |
meniny má Jela

Stratégie vzdelávania zamestnancov v hotelierstve

Datum: 28.06.2011

Bojnice 28.6.2011. Bolo by veľmi náročné byť odborníkom vo všetkých oblastiach hotelierstva, preto by si každý pracovník mal vybrať podľa svojho zamerania a funkcie, ktorú vykonáva, oblasť, na ktorú sa sústreďuje viac. V súčasnosti sa prejavuje trend viacoborového vzdelanie, ktoré je práve typické pre cestovný ruch.  Vzhľadom k stále sa vyvíjajúcu situáciu a trhu CR je potrebné, aby sa v rámci aktívneho pracovného procesu  pracovníci stále prispôsobovali, doplňovali si vzdelanie a sledovali nové trendy.  Aj napriek osvojenia si vedomostí v daných odboroch však nie je zaručené, že pracovník bude zvládať svoju prácu profesionálne. To všetko totiž závisí na jeho povahových vlastnostiach a kvalite jeho charakteru.

Základom pre prácu v cestovnom ruchu je jazyková vybavenosť. V súčasnej dobe je trend, že ľudia študujú predovšetkým svetové jazyky, vďaka ktorým sa dohovorí takmer vo všetkých destináciách. Ďalším dôležitým predpokladom úspechu v cestovnom ruchu je znalosť a informovanosť v kultúrnych odlišnostiach daných krajín, ktoré sa dajú využívať ako v komunikácii s obchodnými partnermi, tak vo forme ponuky zákazníkovi. Okrem toho sa dajú tieto znalosti využiť pre svoju vlastnú reklamu v danej krajine, vrátane vystrihaní sa nepríjemným situáciám.  V rámci incomingu, je dobré poznať možnosti a príťažlivosti daného regiónu, čo prispieva k regionálnemu rozvoju. Oceňuje sa kreativita a nové postupy a metódy, nielen ako získať zákazníkov, ale ako je upútať a možno aj prinútiť k tomu, aby sa do lokality vrátili.  Pri ponuke tuzemským turistom sa oplatí poznať ich potreby, túžby a priania, ktoré pomáhajú zostaviť zodpovedajúce služby, katalógy a zážitky. Znamená to teda sústrediť sa na marketingový prieskum a segmentáciu trhu.

            Spoločnosť SPORT HOTELING spol. s r.o. je prevádzkovateľ hotela Športcentrum Bojnice, ktoré leží v strede jednej z najnavštevovanejších destinácií cestovného ruchu na Slovensku. Hotel poskytuje široký rozsah služieb pre individuálnu klientelu, ale aj pre kolektívy a firmy.

V rámci projektu  s názvom  „Zvýšenie adaptability a stability pracovníkov v hotelových službách“ bol vypracovaný „Strednodobý plán vzdelávania spoločnosti“. Tento bol   koncepčne postavený tak, aby dobudoval  konkurenčnú výhodu zamestnávateľa  s dôrazom na osvojenie si práve tých zručností, ktoré vytvárajú predpoklady na rast konkurencieschopnosti spoločnosti v hotelovom sektore a v segmentoch cestovného ruchu. Takto stanovený plán ide v súlade s trendmi rozvojových potrieb ľudských zdrojov na Slovensku, ktorú inicioval Fond rozvoja ľudských zdrojov.

Projekt sa realizoval vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu v rámci Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia a trval od 07/2010 do 06/2011.

            K dosiahnutým výsledkom projektu bolo vytvorenie nových pracovných miest, vzdelávanie zamestnancov ako aj vyššie uvedený strategický dokument.

 www.esf.gov.sk a www.sia.gov.sk.  „Priestor pre vašu príležitosť“

 Kontakt : sportcentrum@sportcentrum.sk

 

 

 

 

 

 

 

 

Čítané: 1177 x