Rozšírené hľadanie
Štvrtok 25. Apríl 2024 |
meniny má Marek

Na čom stojí a padá dobrý web

Datum: 19.10.2011

346 004 403. Číslo vyjadrujúce počet stránok prístupných na webe v júni 2011. Iste každý uzná, že prísť na taký obrovský trh so svojou novou webovou stránkou nie je nič jednoduché.

Kvalitný a dobrý web je výsledkom synergického efektu viacerých elementov. Niektoré z nich spomenieme.

Originalita

Je dôležité, aby webová prezentácia nespadala do priemeru. Nie je nič horšie, ak návštevník otvorí domovskú stránku len na pár sekúnd a presunie sa radšej niekam inam. Prvý dojem je totiž vždy veľmi dôležitý. Vždy.

Pomôcť môže pútavá grafika. Ale i tu si treba dať pozor. Pokiaľ je web postavený výlučne na samoúčelných vizuálnych efektoch, užívateľ môže stránku opustiť nielenže nezaujatý, ale dokonca znechutený.

Samozrejme, že dizajn sa za nijakých okolností nesmie zanedbať. Každá internetová stránka je svojím spôsobom umelecké dielo a dizajnér je človek, ktorý má na tomto umení obrovský podiel.

Funkcionalita

Poznáte to, načo je komu auto s nefunkčnými brzdami a riadením? Takouto istou optikou sa môžeme pozrieť aj na weby. Ak niečo na webe nefunguje, už len jeho samotné prevádzkovanie je stratou času a nákladov.

Je preto veľmi dôležité nielen pred spustením stránky, ale aj po jej založení sledovať, ako poskytované funkcie pracujú. Už vyššie sme web prirovnali k umeleckému dielu. V tomto momente k jeho tvorbe nastupuje ďalší autor – programátor.

Obsah

Takže si to zhrňme. Máme skvelo vyzerajúcu stránku, všetky funkcie fungujú tak ako majú, ale stále je niečo, čo k dokonalosti webu chýba.

Je to obsah. Prvok, ktorý grafiku a funkcionalitu spája do jedného kontextu a vytvára tak celok, umelecké dielo, ktoré už môžeme hrdo nazývať internetová stránka. Copywriter je ten, kto je zaň zodpovedný.

Komunikácia

Tvorba webu môžeme chápať ako skladačku. No svoj účel plní len vtedy, keď súčet jej jednotlivých častí v celku je vyšší ako súčet tých istých častí osobitne.

To je práve to, čo sa na začiatku spomínalo ako synergický efekt - výsledok vzájomnej komunikácie troch ľudí – grafika, programátora a copywritera. Ako každý umelec, aj oni majú najväčšiu radosť vtedy, keď je ich dielo obdivované i používané.

Preto musíte pri tvorbe webu myslieť na to, komu ju zveríte do rúk. Iba ľudia, pre ktorých je web radosťou, dokážu naplniť všetky požiadavky týkajúce sa kvalitnej internetovej stránky – takej, ktorá dokáže dôstojne reprezentovať.

Čítané: 1221 x