Rozšírené hľadanie
Štvrtok 9. Máj 2024 |
meniny má Roland

Ako vonia vaša firma?

Datum: 11.06.2015

Z našich piatich zmyslov je čuch pravdepodobne najstarší a najmenej preskúmaný. Behom vývoja si čuch udržal svoje spojenie s časťou mozgu, ktorá sa stala riadiacim centrom pre naše emocionálne odpovede. Vnímanie čuchových vnemov je pochopiteľne veľmi dôležité, no vedeli ste, že aj v takej práci hrá práve čuch veľmi podstatnú rolu?

Vôňa dokáže upokojiť a priviesť človeka na iné myšlienky

Vôňa nás dokáže príjemne osviežiť, povzbudiť a v niektorých prípadoch i liečiť. Niektoré vône nám môžu pripomínať detské časy, Vianoce alebo vôňu bábätka. Esenciálne oleje alebo vonné sviečky nachádzajú svoje miesto v menších, ale i v luxusnejších kanceláriách, vďaka čomu budú mať vaši klienti pocit, že sa nachádzajú na pláži v slnečnej Kalifornii.

Mnohé firmy sa snažia od seba odlišovať logom, farbou interiéru, nábytkom ... No úspešné firmy prišli na to, že odlišovať sa treba aj iným ako klasickým spôsobom, ktorý si ľudia môžu všimnúť alebo teda skôr ucítiť už na prvý pohľad. Áno, je to práve vôňa, ktorá perfektne vplýva na zmysli človeka, dokáže ho priviesť na iné myšlienky a zároveň aj upokojiť. Kancelária by mala mať teda špecifickú vôňu, na ktorú človek len tak nezabudne. Pokiaľ je vonku sychravé počasie, zvoľte skôr hrejivé, korenisté vône ako je škorica či zázvor. Pokiaľ cítite, že je vo vašej kancelárií napätá energia, prípadne máte toho vyše hlavy, vyskúšajte svieži citrón, ktorý povzbudí vašu myseľ a priaznivo pôsobí proti stresu. Okrem toho pomôže uvoľniť nervóznu náladu a vy sa budete cítiť opäť plný energie.  

Voňavý marketing – kľúčový faktor úspešnosti firiem

Celým týmto „voňavým“ marketingom sa zaoberá práve scent marketing, ktorý je zásadným doplnkom k vizuálnym a zvukovým podnetom. Pýtate sa, prečo je využitie čuchových podnetov v kombinácií s využitím ďalších zmyslov také úspešné? Čím viac zmyslov zákazníka kancelárie pozitívne oslovia, tým vyššia je efektivita propagačného zdieľania.

Scent branding predstavuje oveľa viac ako len prevoňaný priestor. Je to umenie vytvoriť jedinečnú identitu značky, pričom podstatou je nájsť práve takú vôňu, ktorú si zákazníci jednoducho zamilujú. Vôňa je tiež prínosom pri posilňovaní korporátnej identity, preto sa tento typ marketingu stáva v spoločnostiach veľmi populárny. Či už ide o parfumérie, predajne nábytku Ikea, predajne potravín či obchodíky predávajúce obuv, podniky si dajú záležať na správnom výbere korporatívnej vône, vďaka ktorej je vnímaná identita ich značky i prostredníctvom čuchového orgánu.

A čo je výsledkom nádhernej vône v kanceláriách, ktoré prenajíma úspešná realitná agentúra - Dannecker & Associates? Spokojní zákazníci, ktorí si zapamätajú vašu značku, pričom vôňa zvýši mnohé pozitívne faktory ako je šťastie, zmyselnosť, relaxácia či stimulácia. Práve Dannecker & Associates poskytuje tie najrôznejšie tipy na kancelárie, ktoré vás už na prvý pohľad očaria a vy budete vedieť, že ste na správnej ceste za úspechom. 

 

Minerva Studio / Dollar Photo Club

Čítané: 2877 x