Rozšírené hľadanie
Utorok 20. Október 2020 |
meniny má Vendelín

8 vecí, ktoré tvoria dobrý catering

Datum: 30.09.2020

Rovnako ako mnoho iných oblastí aj catering vyžaduje, aby uspel v kombinácii tréningu, tvrdej práce a starostlivo zdokonalených schopností. Cateringové spoločnosti musia okrem kvality jedla a servisu zvládať aj také obchodné záležitosti, ako je, sales, marketing a vzťahy so zákazníkmi.

Veľkou súčasťou výzvy je nájsť spôsob, ako vyniknúť a integrovať dôvtipné obchodné znalosti do kulinárskych zážitkov. 

Čím sa vyznačuje kvalitný catering?

Jedlo a jeho servis

Na svojej najzákladnejšej úrovni je catering predovšetkým o jedle. Bez ohľadu na to, aké atraktívne je miesto konania alebo aký zaujímavý program usporiadateľ uvádza, klient nebude spokojný, ak zlyhá catering.  Variabilita jedál, ich kvalita, kvantita a prezentácia vyžadujú diametrálne odlišné procesy ako pri á la carte. Nedajte sa pomýliť, servis pre 200 hostí je už veľkou akciou, ktorú nemusí každý caterrer alebo stravovacia prevádzka zvládnuť. Potrebné technológie, inventár a personál nie sú všade samozrejmosťou.

Bezpečnosť jedla

Kvalitný caterer disponuje certifikátmi v oblasti hygieny a bezpečnosti potravín, ďalšie osvedčenia ako napr ISO 22000 sú len bonusom. Využíva len skúsených pracovníkov s potrebnými zdravotnými preukazmi. Neustále sledovanie nových predpisov, trendov a nariadení je nevyhnutnosťou. 

Zákaznícky servis

Cateringové spoločnosti prispoôsobujú svoje návrhy menu na mieru klienta a konkrétneho podujatia. Diplomacia a takt pri kontakte s klientom je samozrejmosťou. Komunikácia by mala prebiehať v úzkom kruhu klient - caterer ideálne medzi event manažerom na strane klienta a cateringovým event manažerom na strane caterera. Opatí sa vyhľadať alebo priamo vyžiadať referencie, ktoré sú často najúčinnejšou reklamou. Pokiaľ hľadáte skúseného caterera, odporúčame Vám spoločnosť Sharkam, ktorá patrí dlhodobo medzi špičku na trhu.

Servis jedál a nápojov

Podávanie jedál na eventoch by sa dalo prirovnať k divadelnému predstaveniu. Ak ide o protokolárny banket, táto anológia je doslovná. Nácvik servisu trvá často aj hodiny, je potrebné do posledného detailu zladiť logistiku, kuchyňu, podávanie jedál, donášanie použitého inventáru (tzv. debaras) a timing podujatia. Aj keď sa pripravujete na menej náročný typ servisu, ako je napr.  recepcia, je potrebné komunikovať s catererom vaše presné požiadavky. Napr. VIP hostia a ich označenie je toho dôležitou súčasťou. 

Flexibilita a kreativita

Event je živý organizmus a preto je flexibilita a schopnosť vždy sa vynájsť veľmi dôležitá. Je doslova povinnosťou caterera myslieť na rôzne dietetické, náboženské a iné gastronomické obmedzenia, nehovoriac o protokole a etikete stolovania. 

Vedenie

Stabilný tím event manažérov, kuchárov, čašníkov, umývačov riadu a technických pracovníkov je aj u caterera obrovskou devízou. Funkčný s zohratý tím dokáže pružne reagovať na všetky výzvy tohto náročného odvetvia. A skúsený event manažer je doslova pokladom, o ktorého sa každý klient môže s dôverou oprieť. 

Motivácia

Udržiavať si dlhodobo kvalitu servisu i kulinársku kreativitu vyžaduje neustále hľadanie novej motivácie. Obzvlášť v období s vysokým dopytom po týchto službách, ako sú napr. predvianočné klientské večierky. Tím je v nasadení celé dni, často aj počas víkendov. Odvrátenú stranu úspechu vo forme mimo sezónneho útlmu je potrebné preklenúť zmysluplnými aktivitami. 

Pozor na detail

Caterer častokrát zodpovedá aj za nastretie a dekoráciu stolov, mobiliár (stoly, stoličky, párty stolíky, obrusy, šatňa a pod.). Vypulírované poháre a príbory, dekoratívne poskladané servítky, aranžmány zo živých kvetov, to všetko sú detaily, ktoré môžu znamenať rozdiel medzi úspechom a neúspechom.