Rozšírené hľadanie
Štvrtok 28. Marec 2024 |
meniny má Soňa

4 dôvody, prečo majú reklamné brožúry a katalógy stále význam

Datum: 09.01.2023

Hoci by sa mohlo zdať, že všetkému papierovému v súčasnosti, keď sa dianie presunulo do online sveta, nadobro odzvonilo, opak je pravdou.

4 dôvody, prečo majú reklamné brožúry a katalógy stále význam

Tlač brožúr a katalógov je stále veľmi žiadaná a nie je sa čomu čudovať. Stále je to totiž forma prezentácie, ktorá funguje a toto sú niektoré z hlavných dôvodov, prečo je to tak:

1.  Skončia priamo v rukách zákazníka

Či už katalógy a brožúry posielate zákazníkom poštou alebo ich odovzdávate osobne napríklad na veľtrhoch či si ich zákazníci berú domov z vašej predajne, podstatné je, že končia práve u vašej cieľovej skupiny a oslovujú aj potenciálnych klientov. Je veľmi nepravdepodobné, že katalóg alebo brožúra, ktorá pristane niekomu v schránke, zostane nepovšimnutá. Ak aj poputuje zo schránky priamo do koša, za tú chvíľu, ktorú strávi vo vašich rukách, vám už nejaké informácie odovzdať stihla. Ak sa vám však v e-mailovej schránke objaví správa s reklamným katalógom, mnohí ju automaticky zmažú bez toho, aby ju vôbec otvorili.

2.  Sú hmatateľné

Katalóg produktov či reklamná brožúra sa dajú ohmatať, prelistovať a na to, aby ste spotrebiteľov zaujali, máte k dispozícii aj rôzne povrchové zušľachtenia. Digitálne listovanie v katalógu neposkytuje taký zmyslový zážitok ako papier. Upútajte obálkou, vyberte si luxusný papier, zušľachtenie lakom alebo lesklou či matnou fóliou, zverte tlač brožúr do rúk odborníkov a využite naplno potenciál, ktorý ponúkajú. Zacieľte na vaše publikum nielen v online svete, ale nezabúdajte pôsobiť aj na zmysly.

3.  Majú silu presvedčiť k nákupu

Jedným z najpodstatnejších argumentov v prospech tlačených brožúr a katalógov je práve ich schopnosť vzbudzovať dôveru u zákazníkov a ľahšie ich presvedčiť k nákupu v porovnaní s online reklamou. Dôvodom, prečo to tak je, je najmä fakt, že tlačená reklama jednoducho vyvoláva u ľudí väčšiu emocionálnu odozvu, spôsobuje vyššiu aktivitu v oblastiach mozgu, ktoré spájame s túžbami. Ľudia si z tlačenej reklamy zapamätajú viac detailov a v porovnaní s digitálnym katalógom sú teda účinnejšie v presviedčaní, aby si spotrebitelia kúpili vaše produkty alebo využili služby, ktoré ponúkate.

4.  Tradičné katalógy nelimituje internet

Nuž áno, aj všemocný internet má svoje limity. Tlačené katalógy a brožúry si so sebou môžete zobrať kamkoľvek a prelistovať si ho bez toho, aby ste mali pokrytie signálom a prístup na internet. K dispozícii sú vám okamžite, nemusíte čakať, kým sa načíta stránka ani si sťahovať žiadny softvér, aby ste si mohli prelistovať stránky, ako to často býva pri digitálnych verziách katalógov.

Digitálne katalógy je potrebné optimalizovať pre rôzne zariadenia, aby sa zobrazovali správne. Smartfóny, tablety alebo obrazovky notebookov majú rôzne rozlíšenia, ktoré treba brať do úvahy, aby bol výsledok vždy stopercentný. V tomto majú tlačené verzie navrch, jednoducho ich vytlačíte a presne tak isto ich uvidí každý, kto ich bude držať v rukách. Nemusíte sa obávať toho, že sa im katalóg zobrazí rozhádzaný, nečitateľný alebo inak zdeformovaný.

 

Zdroj obrázku: smile23 / Shutterstock.com

Čítané: 2311 x