Rozšírené hľadanie
Utorok 22. September 2020 |
meniny má Móric

Platba v hotovosti a elektronická pokladňa

Datum: 14.09.2020

Ste podnikateľom, ktorý prijíma platby v hotovosti alebo prostriedkami, ktoré hotovosť nahrádzajú? V tomto prípade potrebujete na príjem platieb elektronickú registračnú pokladnicu.

Elektronickú pokladnicu musia používať fyzické aj právnické osoby, ktoré predávajú nielen tovar, ale i služby.

Akú registračnú pokladňu budete potrebovať

Na území Slovenskej republiky môžete využívať len elektronickú registračnú pokladňu, ktorej vydal Colný úrad SR príslušné registrácie a povolenia. Znamená to, že by ste sa nemali spoliehať na lacný nákup zo zahraničia. Za elektronickú registračnú pokladňu sa považuje každé zariadenie, ktoré má inštalovaný registračný program, prevádzkovú a fiškálnu pamäť, informačný displej pre kupujúceho a tlačiareň. Znamená to, že ako pokladňu môžete využívať aj počítač s registračným programom a fiškálnou tlačiarňou. V prípade, že si nie ste istí, akú pokladnicu si máte vybrať, obráťte sa na účtovnícku spoločnosť. Ak žiadnu nepoznáte, zadajte do vyhľadávača účtovníctvo Bratislava, respektíve iné mesto, kde pôsobíte. Dobrou voľbou v hlavnom meste je spoločnosť EMINEO PARTNERS, ktorá na trhu pôsobí viac ako 10 rokov. Okrem profesionálneho vedenia účtovnej agendy zabezpečuje tiež finančné poradenstvo, audit, kompletné mzdové účtovníctvo a daňové poradenstvo vrátane zastupovania pri daňovej kontrole.

Pozor na platby faktúr v hotovosti

Prostredníctvom elektronickej registračnej pokladne môžete zaplatiť aj firemnú faktúru. Dávajte si však pozor na hotovostné limity. Tento limit je 5000 € v prípade, že je platiteľom alebo prijímateľom fyzická osoba vykonávajúca podnikateľskú činnosť alebo právnická osoba. Ak ide o platbu medzi fyzickými osobami nepodnikateľmi, suma sa zvyšuje do výšky 15000 €. Platby vo vyšších čiastkach je možné uskutočniť len bezhotovostne.

A čo virtuálna registračná pokladnica?

Ak ste podnikateľ, ktorý vykonáva podnikateľskú činnosť na území SR a prijímate hotovosť v predajni, predávate tovar alebo službu, môžete na príjem platieb používať nielen elektronickú, ale aj virtuálnu registračnú pokladňu. Povinnosti vlastnenia jedného z typov pokladní sa nevyhnete ani ak sa rozhodnete pre založenie sro. Virtuálna registračná pokladnica je služba, ktorú zriadilo Finančné riaditeľstvo SR. Jej využívanie je možné na mobilných zariadeniach t.j. mobilných telefónoch alebo tabletoch. Do tohto zariadenia si jednoduchým spôsobom nainštalujete aplikáciu Finančného riaditeľstva. Cez aplikáciu sa informácie o vydanom pokladničnom doklade dostanú priamo na riaditeľstvo v reálnom čase. Tento spôsob prijímania platieb je možný na viacerých predajniach a zariadeniach.