Rozšírené hľadanie
Piatok 26. Apríl 2024 |
meniny má Jaroslava

Dojazdiť pneumatiky na doraz je riziko

Datum: 04.08.2022

Oblečenie a topánky môžete nosiť až do roztrhania, ale pneumatiky dojazdiť na doraz vám neodporúčame. Len malá časť motoristov si uvedomuje, že pneumatiky sú časť vozidla, ktorá ich drží na vozovke.

Dojazdiť pneumatiky na doraz je riziko

Jazdiť na doraz sa vám neoplatí nielen z dôvodu rizika, že dostanete pokutu. Ojazdené pneumatiky sú nebezpečné v každej situácii počas premávky a neochránia vás dostatočne dokonca ani na rovnej, suchej ceste.

Výmena pneumatík je správny čas na ich kontrolu

Niektorí motoristi pozrú počas výmeny sezónnych pneumatík na dezén a hovoria si v duchu, že tých pár mesiacov ešte gumy vydržia. Nielen hĺbka dezénu je pre funkčnosť pneumatík zásadový faktor. Ak vidíte na povrchu plášťa pneumatík trhliny, tak radšej nečakajte na dosiahnutie minimálnej hĺbky dezénu a pneumatiky vymeňte. Nepodceňte ani deformácie plášťa a zapichnuté kamienky. Zaujímavé je, že poškodené hliníkové disky šoféri vymenia ihneď ako na nich zbadajú poškriabanie či pukliny, ale pneumatiky ich až tak netrápia. Šetrnosť sa v tomto prípade nevypláca. Kvalitné pneumatiky sa v súčasnosti dajú kúpiť za priaznivú cenu, čo potvrdzujú pneumatiky Kormoran, ktoré sú skvelou kombináciou dobrých jazdných vlastností a rozumnej ceny. 

S kúpou nových pneumatík neotáľajte

Polovica šoférov kupuje nové pneumatiky až vtedy, keď ich dezén klesne na minimálne požadovanú hĺbku. Minimálna hĺbka dezénu pri zimných pneumatikách je stanovená na 1,6 mm a pri letných na 3 mm. Odborníkmi odporúčané normy sú však oveľa vyššie, a to 3 mm pri letných a 4 mm pri zimných pneumatikách. Hĺbka dezénu má vplyv hlavne na dĺžku brzdnej dráhy. Ak dosiahnete minimálny limit, tak sa môže brzdná dráha predĺžiť až o polovicu. Veľmi rizikové je jazdenie s takýmito pneumatikami v horách, kde vám odporúčame využívať snehové reťaze na osobné vozidlá i reťaze na dodávky.

Aj nové pneumatiky môžu byť nedostačujúce

Nie všetko, čo sa tvári ako nové, je nové. Príkladom môžu byť podozrivo lacné výpredaje alebo výpredaje, ktoré hlásia predaj skladových zásob. Pneumatiky, ktoré stáli na sklade viac ako 5 rokov strácajú vplyvom okolitého prostredia mnohé dôležité vlastnosti. Niektoré testy pneumatík dokonca uvádzajú, že už po 3 rokoch dopadli „nové“ pneumatiky zo skladu oveľa horšie ako pneumatiky, ktoré práve vyšli z výrobnej linky. V skladoch môžu byť pneumatiky vystavené nevhodnej teplote, vlhkosti či dokonca UV žiareniu. Po rokoch skladovania nevhodným spôsobom strácajú pneumatiky pružnosť i priľnavosť k vozovke. Radíme vám, aby ste pred kúpou pneumatík zistili ich DOT číslo. Prvé dve číslice vám prezradia týždeň a druhé dve rok výroby pneumatík.

Čítané: 2206 x