Rozšírené hľadanie
Nedeľa 5. Máj 2024 |
meniny má Lesana

Someliér a jeho uloha v hotelierstve v rámci kurzov cezhraničnej spolupráce SR – ČR

Datum: 29.01.2011

Bojnice ( 16.11.2010). Projekt s názvom „Cielené školenia, kurzy a tvorba spoločných marketingových produktov - podpora rastu cestovného ruchu v cezhraničných regiónoch“ napomáha  poskytovateľom služieb cestovného ruchu vo zvýšovaní  pripravenosti  ľudských zdrojov na kvalitnejšie poskytovanie služieb v cezhraničnej oblasti.

V rámci neho sa realizujú cielené kurzy v 13 obsahových témach, ktoré sú orientované na praktickú výmenu poznatkov a informácií z oblastí  hotelových a gastronomických služieb, incentívnu a kongresovú turistiku, someliérstva, voľnočasové a wellness aktivity, teambuildingové programy, komunikačné schopnosti pracovníkov v cestovnom ruchu, marketingové činnosti a techniky, cykloturistika, lanové centra a inovatívne produkty regionálneho cestovného ruchu.   

             Príťažlivé produkty cestovného ruchu sú založené na dobrom pocite, zážitku a užití času a priestoru klientom pri naplnení jeho očakávaní. V portfoliu gastronomických služieb nemože chýbať ponuka a aktivita someliéra. V nedávnej dobe len velké hotely mali vlastného someliéra, ktorý dotvára gastronomickú ponuku o vinné zážitky a pocity. Trendom je že aj stredné a menšie hotelové prevádzky sú vystavené potreby dolniť svoje produkty a činnosti someliéra. Nárast konkurencie v oblasti produkcie vín, nové značky, druhy vín je potrebné vhodným spôsobom implentovať do predajných produktov nie len reštauračných zariadení, ale je ich vodné komponovat v rámci celkovej marketingovej stratégia hotela, alebo centra cestovného ruchu.

             Príprave someliéra so dlhodobo venuje pán Matuš Hamara z Partizánskeho, ktorý pôsobí v tejto oblasti v rôznych pozíciách. Pán Hamara tvrdí: „ Činnosť someliéra môže výrazným spôsobom pomôcť hotelu pri predaji svojich služieb a to nie len reštauračných. Napríklad firemné akcie a podujatia si v dnešnej dobe vyžadujú vačšiu a kvalitnejšiu ponuku pri výbere a podávaní vín a iných nápojov. Podávanie kávy a čaju má svoj rituál, ktorý nie je ešte dostatočne ponukaný v rámci hotelových služieb. V tejto dobe však dominujú ekonomické faktory, kde výber kvality je podmiený primeranými cenovými hladinami. Projekt nám pomohol vo výmene poznatkov aj s moravskou stranou, kde je téma vín v hotelierstve je dlhodobo kvalitne rozpracovávaná.“

             Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ a ŠR Slovenskej republiky a realizuje ho občianske združenie Bojniciensis so sídlom v Bojniciach, hlavným cezhraničným partnerom je Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu so sídlom v Uherskom Hradišti.

 

 

Kontakt: oz@bojniciensis.sk

 

Čítané: 468 x