Rozšírené hľadanie
Piatok 29. Marec 2024 |
meniny má Miroslav

Nepodceňujte online marketing pre vaše podnikanie

Datum: 11.05.2018

Veľa malých ale aj väčších podnikateľov zanedbáva, alebo nevenuje dostatočnú pozornosť online marketingu. Najčastejším dôvodom je nedostatok času a niektorí online reklamu dokonca považujú za vyhodené peniaze. 

Prečo by ste mali riešiť tento typ reklamy? Je skutočne nevyhnutná reklama na Google? Dokážete to zrealizovať sami alebo je potrebný profesionál?

Ľudia sú online

Najľahším a logickým argumentom prečo prezentovať váš biznis aj na internete je, že aj vaši zákazníci sa tam nachádzajú. V tejto dobe nájdete internet už takmer v každej domácnosti a dokonca Slovensko patrí ku krajinám s najvyšším pomerom používania mobilného internetu. Internet má každý v ruke, keď sa rozhliadnete na autobusových zastávkach alebo na čakajúcich ľudí v radoch, väčšina má v rukách smartphone. Buď píšu správy, vyhľadávajú informácie, sledujú novinky na sociálnych sieťach, alebo sledujú videá na YouTube. Pri všetkých týchto činnostiach je možné uverejniť cielenú reklamu.

Internet je nonstop k dispozícii

V dnešnej dobe majú ľudia rôzne denné harmonogramy. Pracovné časy sú rôzne, buď sa pracuje na zmeny alebo práve v čase, keď sú kamenné obchody otvorené. Na internete môžete nakupovať v akomkoľvek čase a dňoch, dokonca aj cez sviatky.

V súčasnosti ľudia pred samotným nákupom zvyknú veľa porovnávať a čítať recenzie produktov. Je dôležité preto sa zobrazovať práve aj v takých chvíľach a zvýšiť šance že si vás pri nákupe vyberú.

Vyhľadávanie na Googli

Google je najpoužívanejší internetový nástroj na vyhľadávanie špecifických informácií. Pri vyhľadaní výsledkov najčastejšie klikáme samozrejme na prvé výsledky a to sú práve najčastejšie reklamy. Nie často sa užívateľ preklikne na druhú stranu a ďalej. My online marketéri sa snažíme dostať klientov na najvyššie pozície, aby ich reklama na Googli bola ľahko dosiahnuteľná, klikalo sa na ňu a následne nakupovalo. Prvé výsledky sú väčšinou platené – tzv. PPC reklama.

Zrealizovať reklamy online nie je náročné, ale využívať ich maximálny potenciál tak, aby boli skutočne efektívne vyžaduje skúsenosti.

Zvládnem to sám alebo to prenechám na profesionálov?

Možnosti internetového marketingu sa neustále posúvajú ďalej. Máme k dispozícii stále viac a viac nastavení cielenia a pravidiel, na základe ktorých sa reklamy zobrazujú. Je dôležité byť aktuálny a využívať všetky možnosti, ktoré môžu pomôcť aby sme efektívne inzerovali popri konkurencii.

Správa online reklám si vyžaduje veľa času. Nejde to len tak, že sa vytvoria reklamné kampane a hotovo. Je nutné pravidelne sledovať vývoj, efektivitu, konkurenciu a na základe získaných informácií optimalizovať pre želané výsledky.

Keď na reklamách pracuje viacero hláv, hneď je všetko jednoduchšie a efektívnejšie, keď spoločnou diskusiou nájdeme najvhodnejšie riešenia. Reklamné agentúry ktoré sú kľúčovým partnerom Googlu majú ešte navrch, nakoľko získavajú informácie o zmenách a novinkách ako prví na ich školeniach.

S agentúrou sa môžete spoľahnúť, že vaše investície do reklám budú využité efektívne. Analýzou vieme identifikovať presne akí užívatelia nakupujú a podľa toho nastavovať pokročilé pravidlá, čím sa reklamy budú zobrazovať len relevantným ľuďom, za relatívne nízky rozpočet.

Medzi pokročilé možnosti online reklám považujeme aj dynamický remarketing, vďaka ktorému zobrazujeme používateľom produkty, ktoré si na vašej stránke prezerali v minulosti.

Je na zváženie, či prenechať správu týchto aktivít niekomu vo firme, alebo je vo výsledku efektívnejšie zveriť PPC reklamu skúseným marketérom, ktorí vám okrem správy kampaní môžu poskytnúť navyše rôzne odporúčania pre dodatočné zefektívnenie celkovej výkonnosti reklamných kampaní.

Čítané: 3681 x