Rozšírené hľadanie
Nedeľa 2. Október 2022 |
meniny má Levoslav

Ako sa dostať na prvé priečky Google a nezblázniť sa?

Datum: 03.12.2021

Dnešná pandemická doba nám ukázala, že podnikanie sa bez dobrej webovej stránky nezaobíde. To samozrejme platilo aj predtým, ale táto doba to iba umocnila.

Ako sa dostať na prvé priečky Google a nezblázniť sa?

Vytvoriť v dnešnej dobe webstránku nie je už žiadny problém – dokonca aj zadarmo. Existuje veľa redakčných systémov, ktoré umožňujú spraviť firemný web priamo na mieru. Medzi najznámejšie a najviac používané patrí Wordpress.

Samozrejme sú potrebné nejaké znalosti, ale zase nie je to nič zásadné. Tvorbou web stránok sa zaoberajú tisíce firiem a tzv. freelancerov.  Moderné redakčné systémy, ako spomínaný wordpress, nevyžadujú znalosti programovania, ale web stránka sa vytvára v tzv. builderoch – editoroch. Poväčšinou sú to uživateľsky príjemné editory, ktorými sa dá spraviť naozaj jedinečný dizajn. Takže web stránka je už hotová, stačí len čakať, pokiaľ sa začnú ozývať zákazníci, ktorí budú kupovať vaše produkty alebo služby. Toto čakanie bude asi tak dlhé ako čakanie na diaľnicu Bratislava – Košice.

Úspešné weby musia prejsť poctivou SEO optimalizáciou.

Nie je všetko zlato čo sa blyští. To isté platí aj o web stránkach. Môžete mať ten najkrajší web na svete – pokiaľ nie na popredných miestach vo vyhľadávačoch, nikto Vám nezavolá. Ak vám predsa niekto zavolá, tak to bude maximálne erudovaný predajca akcií na finančných trhoch. Ak vášmu webu Google dôveruje tak, ako Igorovi dôverujú občania - nemáte šancu. Riešením je platená reklama. Tá samozrejme niečo stojí a dlhodobo je to finančne náročné. Ak chcete mať zákazky krátko po vytvorení web stránky, platenej reklame sa zrejme nevyhnete. Túto reklamu vie hodiť do koša kvalitná a poctivá SEO optimalizácia.

Tak ako sa dostať na prvé priečky vo vyhľadávačoch?

Je to v prvom rade zložité a časovo náročné. Táto technika sa nazýva SEO optimalizácia pre vyhľadávače – v našich končinách sa bavíme predovšetkým o Google a okrajovo aj o vyhľadávači Bing.

Vyhľadávacie roboty posudzujú cca 200 aspektov každej stránky. Niektoré sú dôležité a iné menej. Medzi najdôležitejšie určite patrí obsah – to čo webstránka obsahuje. Obsah a originálne texty sú hlavným faktorom na úspech. Ak nemáte básnickú dušu a neviete originálne opísať to čo robíte, existujú tzv. copywriteri, ktorí to spravia za Vás. Samozrejme iba kvalitný obsah nestačí. Tých faktorov je strašne veľa – správna optimalizácia obrázkov, ich pomenovanie, pútavé meta dáta, implementácia štrukturovaných dát a pod. Podrobnejšie rozpísanie všetkých detailov, ktoré majú dosah na pozície by nestačil ani celý tento portál – je to proste jadrová fyzika.

Úspech spočíva v správne nakombinovanom mixe všetkých týchto faktorov. Je za tým veľa práce, skúseností a sledovania najnovších trendov. Iba poctivé optimalizovanie webu prinesie úspech.

  1. na web stránku môžete dať obrázok, ktorý má 2MB a z nezmyselným pomenovaním
  2. Ten istý obrázok môžete aj upraviť v grafickom editore, orezať, optimalizovať jeho veľkosť – nebude mať 2MB ale 30-40 kb, previesť do formátu WEBP a potom mu ešte dať aj tzv. alternatívny text – aby vyhľadávač rozumel, o čom ten obrázok je.

Časová náročnosť tohto úkonu je diametrálne odlišná.  Kvalitné aplikovanie všetkých faktorov je časovo náročné a vyžaduje si aj vedomosti a v neposlednom rade aj platené programy a nástroje.

Koľko stojí SEO optimalizácia?

Stanoviť fixný cenník za optimalizovanie firemných webov je nemožné, hlavne z dôvodu, že každé podnikanie má inú konkurenciu – na webe. Napr. taká taxislužba v hlavnom meste musí vynaložiť oveľa viac do spätných odkazov ako napríklad niekto, kto renovuje veterány. Proste taxikárov v Bratislave je ako maku, ale renováciou veteránov sa zaoberá dramaticky menej firiem.

Ďalej vplyv má veľkosť web stránky, počet kľúčových slov na optimalizovanie a pod. Môžete si byť istý, že investícia do kvalitnej a poctivej optimalizácia sa Vám vráti.

Pri vyberaní správneho partnera na optimalizovanie Vášho webu treba pozerať na recenzie a projekty, ktoré robil.  Overiť si to môžete jednoducho – pozrieť recenzie na firemnom profile a následne aj skontrolovať. Google Vám to prezradí za pár sekúnd...

 

 

 

 

Čítané: 462 x