Rozšírené hľadanie
Sobota 4. December 2021 |
meniny má Barbora

5 tipov, ako dosiahnuť hlboký spánok

Datum: 22.11.2021

Zo štatistík vyplýva, že väčšina ľudí sa ráno budia unavení a bez nálady. Je to spôsobené tým, že sa plnohodnotne nevyspia. Pre vaše zdravie je dôležité, aby ste počas spánku dosiahli hlbokú fázu spania a fázu snívania. V týchto dvoch fázach sa regeneruje telo a odpočíva tiež mozog.

ako dosiahnuť hlboký spánok

Dosiahnuť hlboký spánok je pre niekoho veľmi problematické, ale nie nemožné. Skúste dodržiavať naše tipy.

1. Prostredie a vzduch

Pre plnohodnotný spánok je dôležité vytvoriť prostredie, v ktorom telo dokáže odpočívať. V spálni by vám nemali blikať svetielka, a to dokonca ani tie z ulice. Preto okná zatemnite, vypnite všetky spotrebiče. Dávajte si pozor hlavne na svetlo z mobilného telefónu. Mobil vyžaruje modré svetlo, ktoré tesne pred spaním oddiali vaše usínanie. Teplota v miestnosti by nemala presiahnuť 20 stupňov a pozor aj na vzduch. Máte dve možnosti, buď poriadne vyvetráte, alebo si kúpite čističku vzduchu.

2. Posteľ a matrac

Miliónkrát omieľaná nutnosť vlastniť kvalitnú posteľ, rošty a matrace je naozaj pravdivá. Dostatočne veľká posteľ vám poskytne pohodlie, môžete sa v nej natiahnuť alebo obracať bez toho, aby ste udierali partnera. Materasso matrace prispejú nielen k zdravému spánku, ale tiež k zdravej chrbtici a pohybovému aparátu. Na vankúši vhodnej tvrdosti nebude trpieť krčná chrbtica a paplón zo vzdušného, hrejivého materiálu prispeje ku komfortu spánku. Ak sa neviete rozhodnúť, ktoré lôžkoviny alebo matrace sú tie pravé pre vás, navštívte stránku matracentrum.sk, kde nájdete blog so spánkovým poradenstvom.

3. Spánkové rituály

Nájdite si spánkové rituály, ktoré telo pripravia na spánok. Odporúčame vám chodiť spávať každý deň v tú istú hodinu, a to dokonca aj počas víkendu. Výkyvy z pravidelnosti znamenajú horšie usínanie a zároveň sa ráno nebudete cítiť oddýchnutí. Činnosti pred spaním, ktoré prispievajú k tvrdému spánku sú teplý kúpeľ, čítanie knihy a počúvanie hudby pri zapálených aromatických sviečkach.

4. Unavte sa

Počas dňa buďte aktívni. Absolútne zakázané sú krátke šlofíky. Nielenže budete v noci horšie usínať, ale tiež nabúrate svoj biorytmus. Spánok počas dňa nikdy nenahradí nočný spánok. Ak máte prácu, v ktorej sedíte, mali by ste nedostatok pohybu kompenzovať cvičením alebo prechádzkou. Veľmi intenzívne cvičenie sa neodporúča 3 hodiny pred spaním. Naopak prechádzka na čerstvom vzduchu k spánku pomôže.

5. Toto nerobte

Okrem cvičenia by ste pred spaním nemali ani jesť. Keď zaťažíte tráviaci systém jedlom, tak telo bude tráviť a nie sa regenerovať. K plnohodnotnému spánku vám nepomôže alkohol. Síce rýchlo zaspíte, ale kvalita spánku bude nulová. Vyhnite sa tiež pitiu kofeínových nápojov a čaju. Hodinu pred spaním nezapínajte mobilný telefón.

 

 

Čítané: 112 x

Tak, ako milióny ďalších webov, používame nástroje na meranie návštevnosti od Google a Facebook ktoré vytvárajú cookies. Zásady ochrany osobných údajov v súlade s GDPR. Odstrániť cookies.