Rozšírené hľadanie
Pondelok 15. Apríl 2024 |
meniny má Fedor

Ako šetriť kĺby počas behania

Datum: 29.01.2023

Mnohí ľudia sa prestanú venovať behu z dôvodu bolestí kĺbov. Samotný beh kĺbom neškodí. Škodí len to, ako k behu pristupujete, kde beháte a čo máte počas behu obuté.

Ako šetriť kĺby počas behania

Je pravda, že existujú iné športy, ktoré môžu realizovať aj ľudia s pohybovými problémami, ale beh nemusíte nutne zo svojej rutiny vylúčiť. Ako šetriť kĺby počas bežeckých tréningov?

Beh nie je škodlivý, dokonca pomáha

Či už sa venujete behu doma, alebo vonku, vždy dbajte na isté pravidlá a kolenám ani kĺbom sa nič nestane. Bežecký pás je ku kĺbom šetrnejší ako beh po asfalte. Samozrejme, že je nutné investovať do stroja s kvalitným odpružením. Podľa lekárskych výskumov nie je beh škodlivý a dokáže i pomáhať. Bežci sú chránení pred osteoporózou a majú lepšiu hustotu kostí. Niektoré štúdie potvrdili, že beh dokáže zmierniť príznaky artritídy. Veľmi opatrní pri behaní musia byť tí z vás, ktorí trpia obezitou alebo majú ochabnuté svalstvo.

Ako behať, aby boli kĺby v kondícii

Tréningy nevynechajte ani počas zimy. Nárazové behanie je pre kĺby šokom. Kúpte bežiaci pás na doma a behať môžete za každého počasia. Vyberte si model, ktorý vám vyhovuje cenovo, funkciami i rozmermi na stránkach e-shopu inSPORTline. Dôležité je dbať na správnu techniku behu. V tomto prípade vám pomôže jedine konzultácia s odborníkom. Ten zhodnotí, akú máte pronáciu a aké bežecké topánky sú pre vás najvhodnejšie. Niektorí bežci trpia tzv. syndrómom bežeckého kolena. Ide o preťaženie kolena v jeho spodnej časti pod jabĺčkom. Ak sa u vás podobné problémy prejavia, behajte radšej po rovine. Vyhýbajte sa kopcovitému terénu a do zákrut bežte v menšej rýchlosti. Bolesti kolien sa často dostavia aj kvôli tomu, že zanedbáte rozcvičku. Beh sa snažte striedať s inými športovými aktivitami, aby ste spevnili všetky svaly.

Bežecké topánky podľa došľapu

Topánky na behanie kupujte podľa toho, akým spôsobom pri behu došľapujete. Môže ísť o našľapovanie do vnútra chodidla (pronácia). Pronáciu zmiernia podporné bežecké topánky alebo klasická obuv na behanie so špeciálnymi vložkami. Ak pri behu našľapujete do vonkajšej strany chodidla, ide o supináciu. Pre tento typ došľapu neexistuje extra bežecká obuv, pretože nášľap kĺbom neškodí. Rovný došľap chodidla na zem znamená, že vám budú stačiť neutrálne bežecké topánky. Podľa odborníkov je pre kĺby najšetrnejšie, keď sa budete snažiť behať cez špičky a nie cez päty.

 

 

Čítané: 2579 x