Rozšírené hľadanie
Piatok 30. Júl 2021 |
meniny má Libuša

Čakajú vás prvé cyklistické preteky? Takto sa na preteky pripravíte

Datum: 27.04.2021

Jazdiť na bicykli roky len tak pre radosť sa môže zmeniť na túžbu vyskúšať si skutočné preteky. Nič vám v splnení tejto túžby nebráni. Vybrať si môžete z rôznych amatérskych a hobby pretekov, ktoré sa konajú po celom území Slovenska.

cyklistické preteky

Stačí sa prihlásiť a pred pretekmi poctivo trénovať.

Ujasnite si, čo od pretekov očakávate

Pretekať znamená radosť z pohybu a vyplavenie adrenalínu pri snahe dosiahnuť čo najvyššie výkony. Niekedy však ani maximum vydanej energie neznamená úspech a výstup na priečky víťazov. Pred prípravou na preteky si ujasnite váš cieľ. Ak chcete za každú cenu len a len vyhrať, radšej si kúpte eliptický trenažér a športujte doma pred televízorom. Vždy uvažujte reálne a zhodnoťte svoju formu čestne. Niekedy nie je na škodu sa poradiť s profesionálom, ktorý vám odporučí preteky adekvátne k vášmu výkonu. Týmto vás nechceme odradiť, ale ochrániť pred sklamaním. Na druhej strane dokáže byť sila mysle naozaj ťahúňom, ktorý vás na víťazné priečky dotiahne.

Trénujte za každého počasia a intenzívne

Nevyhovárajte sa na počasie. Na bicykli sa dá jazdiť aj počas dažďa. Ak predsa len vonku vyčíňajú všetci čerti, trénujte v športovom centre alebo doma. Poslúžia vám k tomu cyklo trenažéry. Mesiac pred pretekmi sa nesústreďte na naberanie objemu, ale na rýchlosť. Merajte si čas a vzdialenosť, zamerajte sa intervalové jazdenie. Vymeňte terén a snažte sa o rozmanitosť štýlu jazdy. V prípade, že budete vyčerpaní, doprajte telu fázu oddychu a trénujte s vysokým nasadením až pri pocite plnej výkonnosti. Pri naozaj intenzívnom tréningu pomáhajú masáže a relaxačné cvičenia. Počas obdobia týchto tréningov nezabúdajte ani na stravu a hydratáciu. Na škodu nie je dať si zostaviť jedálniček u odborníka. Dva či tri dni pred pretekmi si pokojne doprajte deň bez fyzickej aktivity.

Na preteky sa pripravte do posledného detailu

Samozrejme, že na cyklistické preteky potrebujete predovšetkým bicykel a dobrú kondíciu. Nezabudnite však aj na cyklistické oblečenie prispôsobené ročnému obdobiu a predpovedi počasia. Cyklistické oblečenie do každého počasia za skvelé ceny nájdete v e-shope inSPORTline. Súčasťou výbavy cyklistu na pretekoch je taktiež odolná helma, rukavice a okuliare. V neposlednom rade myslite na výživu, ktorá telo nezaťaží, ale naopak povzbudí. Najvhodnejšie sú sacharidy vo forme energetických tyčiniek. V deň pretekov sa zobuďte minimálne tri hodiny pred výkonom. Doprajte telu výživové doplnky, ktoré zabránia svalovým kŕčom. Hodinu pred pretekmi vypite odporúčané dva decilitre iontového nápoja. Pred samotným štartom sa rozcvičte a urobte zopár okruhov na bicykli. Počas jazdy pite často, ale v malých množstvách. Užite si každý kilometer a uvedomte si, že nezáleží na víťazstve, ale na snahe. Prajeme vám dosiahnutie vytúženého úspechu!

 

Čítané: 381 x

Tak, ako milióny ďalších webov, používame nástroje na meranie návštevnosti od Google a Facebook ktoré vytvárajú cookies. Zásady ochrany osobných údajov v súlade s GDPR. Odstrániť cookies.