Rozšírené hľadanie
Utorok 19. Marec 2024 |
meniny má Jozef

Čína pomaly, ale isto dobieha etablovaných výrobcov smartfónov

Datum: 20.03.2019

Dlhé roky sme v našich vreckách nosili smartfóny primárne výrobcov ako Samsung, Sony či Apple. Posledné niekoľko rokov sa však pomaly, ale isto otáča v prospech dovtedy menej známych značiek, ktoré sa dnes stavajú etablovanými spoločnosťami dobývajúcich naše domácnosti. 

Dobrým príklad sú spoločnosti ako Huawei, Xiaomi, Oppo a ďalšie, ktoré sú najväčšími skokanmi za posledné roky. Napríklad spoločnosť Huawei v priebehu minulého roka v predajoch predbehla spoločnosť Apple, hovoria dáta z Kantaru.

Dôvodov prečo sa im darí je viacero

Nie však len vyššie menované značky expandujú rýchlosťou blesku. Je to mnoho ďalších hráčov, s ktorými musíme rátať ako s relevantnými hráčmi na trhu. Napríklad jeden z ďalších, aktuálne menej známych výrobcov, Vernee Mobile patrí medzi „tigrov“ vo svojej oblasti podnikania. Čínskym spoločnostiam sa darí vďaka viacerým dobrým strategickým rozhodnutiam, ktoré robia z ich biznisu úspešný príbeh. Nie je to pritom iba o reklame. Mnoho výrobcov, o ktorých sme dlho nepočuli prišli totiž s radou zariadení, ktoré sú výrazne lacnejšie ako v prípade konkurencie, pričom kvalitovo dosahujú požadované požiadavky používateľov. Môžu si to dovoliť hlavne vďaka tomu, že technológie sú čoraz viac dostupné a výkon zariadení aj v prípade kategórie smartfónov je dnes dostačujúci na všetky bežné úlohy. Na konci dňa im „stačí“ priniesť už existujúcu technológiu s miernym oneskorením. Dobrým príkladom sú napríklad skenery odtlačkov prsta. Dlho boli totiž výsadou tých najdrahších zariadení. Dnes ich nájdeme už aj v tom najlacnejšom zariadení. Zaujímavosťou však je, že v súčasnosti viacero týchto čínskych výrobcov sú samé inovátormi. Dobrým príkladom je spoločnosť Xiaomi, ktorá prišla so zariadením Xiaomi Mi 9. Smartfón priniesol napríklad nový štandard rýchleho nabíjania, skener odtlačkov prstov v displeji a podobne, za cenu, ktorá musí robiť konkurencií vrásky – približne 500€.

Používatelia sú stále náročnejší

Dnes už nestačí ponúkať mobily online prostredníctvom e-shopu. Používatelia chcú oveľa viac ako len liať peniaze do reklamy. Vo všeobecnosti chcú mať čo najviac technologický vyspelý telefón za rozumnú cenu. To sa dá dosahovať dvomi spôsobmi: buď znižovať náklady na výrobu alebo znižovať maržu. Zatiaľ čo prvý krok sa darí každým rokom dosahovať tak druhý je problémovým. Marža sama o sebe totiž nie je len „zisk“, ale sú v nej zahrnuté náklady ako je napr. personál, nájom priestorov, reklama a podobne. Dnes zatiaľ čo väčšina nákladov ide hore, tak pracovať sa dá len s reklamou. Ideálnym spôsobom je vyrábať tak kvalitovo „silné“ zariadenia, že marketing bude postavený na odporúčaní zákazníkov.

Zdroj: TS

Čítané: 3372 x