Rozšírené hľadanie
Utorok 30. Apríl 2024 |
meniny má Anastázia

Čo je to PPC reklama?

Datum: 09.01.2013

PPC reklama je skratka  z anglického výrazu Pay Per Click  a znamená  - platba za prekliknutie. V dnešnej dobe predstavuje najvýhodnejší spôsob na propagáciu firmy, či jej internetovej stránky, taktiež je aj najvhodnejším prostriedkom na získavanie nových zákazníkov a pritom neplatiť horibilné sumy za umiestňovanie reklamy, bez toho aby bol jasný výsledok. PPC reklama je cielená, zákazník ktorý si túto službu objedná, zaplatí za takého klienta, ktorý  mu na jeho reklamu klikne, pretože hľadá podobnú službu či produkt.

Čo je to PPC reklama?

PPC reklama je skratka  z anglického výrazu Pay Per Click  a znamená  - platba za prekliknutie. V dnešnej dobe predstavuje najvýhodnejší spôsob na propagáciu firmy, či jej internetovej stránky, taktiež je aj najvhodnejším prostriedkom na získavanie nových zákazníkov a pritom neplatiť horibilné sumy za umiestňovanie reklamy, bez toho aby bol jasný výsledok. PPC reklama je cielená, zákazník ktorý si túto službu objedná, zaplatí za takého klienta, ktorý  mu na jeho reklamu klikne, pretože hľadá podobnú službu či produkt.

PPC reklama je textová kontextová forma propagácie, ktorá sa vo väčšine prípadov umiestňuje do vyhľadávačov ako napríklad Google Adwords, Seznam –Sklik (iba v ČR), adFox a na navštevovaných významných portáloch prostredníctvom systému EtargetGoogle Adsense.

Podstatou celého systému je, že klient zaplatí za len kliknutie na vybrané reklamné oznámenie.  PPC reklama je priama forma, ktorá oslovuje iba potenciálnych budúcich zákazníkov, hľadajúcich daný produkt, alebo službu.

 

PPC kampane a ich výhody

 

PPC kampane je možné ľahko zmeniť

Vzhľadom na skutočnosť, že PPC kampane sú online, dá sa  zmeniť ihneď takmer čokoľvek. Pri zápise do katalógov je vždy potrebné čakať na potvrdenie zo strany administrátora daného katalógu, čo trvá určitý čas.

 

Presné cielenie reklamy prostredníctvom PPC kampaní

Keď sa vytvárajú  reklamné zostavy  je možné nastaviť si vybrané kľúčové slová, na ktoré sa potom budú inzeráty zobrazovať. Ak napríklad firma predáva oblečenie, môže si vybrať či sa reklama bude zobrazovať na slovné spojenie, obsahujúce slovo oblečenie, alebo sa len zobrazia výrazy, ako napríklad pánske oblečenie, dámske oblečenie. Tak isto je možné aj zmeniť, či ovplyvniť, či sa reklama bude zobrazovať na slovo oblečenie, ale okrem výrazu „dámske oblečenie“. PPC kampane je možné špecifikovať pri niektorých systémoch aj na regionálnu úroveň, čo je zaujímavé pre menšie formy, alebo pre živnostníkov, ktorí pôsobia lokálne.

 

 Ovplyvňovanie svojej pozície vo vyhľadávačoch v reklamnom systéme PPC.

Pri správe svojich PPC kampaní sa dá rozhodnúť, na akej pozícii sa bude daný klient, či zákazník zobrazovať. Systémy pre tvorbu PPC reklám dokážu zadefinovať akú výšku prostriedkov je potrebné vynaložiť pre danú pozíciu, čo umožňuje sa lepšie rozhodnúť, kde a ako budú umiestnené inzeráty.

 

Jasné a prehľadné štatistiky o úspešnosti PPC kampaní

Pokiaľ  klient disponuje prístupmi k účtom ku svojim PPC kampaniam, nie je problém podrobne sledovať štatistiky jednotlivých príchodov na stránku a zároveň mať prehľad o vynaloženej investícií.

 

 Užívatelia si sami nájdu čo ich zaujíma

Rozdiel medzi bannerovými reklamami a PPC reklamami je v tom, že potenciálni zákazníci si priamo vyhľadajú daný odkaz, ktorý sa ale zobrazuje iba tam, kde zákazníci podobné veci hľadajú. Tým je PPC reklama efektívnejšia a cielenejšia.

 

Rýchlosť PPC reklamy

Na rozdiel pri optimalizácií pre vyhľadávače (SEO), kedy výsledky sa dostavia až niekoľko týždňov alebo až mesiacov,  sa pri PPC reklame výsledky objavia v krátkom čase a to, zvýšenou návštevnosťou už pri spustení kampane.

Čítané: 1304 x