Rozšírené hľadanie
Piatok 30. Júl 2021 |
meniny má Libuša

Neviete schudnúť? Pri týchto športoch spálite najviac kalórií

Datum: 22.12.2020

Kto by netúžil schudnúť aspoň zopár kilogramov. Väčšina ľudí je nespokojných so svojou váhou. Samozrejme, že ženy viacej ako muži. Ľahká cesta k štíhlej línii nevedie. Chudnutie vyžaduje pevnú vôľu, vyvážené stravovanie a dostatok pohybu.

keď chcete schudnúť

Športu by ste sa mali venovať nielen, keď chcete schudnúť, ale počas celého roka. Niektoré športy vám pomôžu k štíhlej línii rýchlejšie ako iné.

Základné pravidlá chudnutia

Približne 80 % úspechu zhadzovania kilogramov vedie cez úpravu jedálnička. Všetky múdre knihy vravia, že by ste mali jesť veľa ovocia a zeleniny. Je to síce pravda, ale ovocie si doprajte doobeda a poobedie prenechajte zelenine. Snažte sa stravovať doma, aby ste mali prehľad o príjme kalórií. Okrem zeleniny a ovocia nesmú vo vašej strave chýbať bielkoviny. Denne by ste mali zjesť toľko gramov bielkovín koľko vážite. Nezabúdajte ani na zdravé tuky, sacharidy a na pitný režim. Dávajte prednosť čistej vode a vyhýbajte sa sladeným nápojom. Pri chôdzi do práce alebo do obchodu zapájajte do pohybu aj ruky. Niektoré dni nebudete mať čas na cvičenie, ale svižnou chôdzou si čiastočne pohyb vynahradíte. Cvičeniu by ste sa mali venovať pravidelne. Odborníci tvrdia, že k peknej postave vám pomôže intenzívny tréning v trvaní 30 minút štyrikrát do týždňa. Pohybovú aktivitu striedajte. Jeden raz sa venujte posilňovaniu a druhý kardio tréningu.

Efektívny pohyb pre spaľovanie kalórií

Behanie alebo rýchla chôdza

Behanie patrí medzi športy, ktorým sa môžu venovať ľudia všetkých vekových kategórií. Tento šport vás neobmedzí časovo a dokonca ani finančne. K behaniu vám stačia bežecké tenisky a môžete sa vybrať na bežeckú dráhu, do prírody alebo si zabehať okolo domu. Ani v zime sa nemusíte behania vzdať. Ak máte doma dostatok priestoru, kúpte si bežecký pás. Alebo môžete behať na jednom mieste v obývačka. Hudba vám monotónny pohyb spestrí. V prípade, že vám to zdravotný stav nedovolí, venujte sa rýchlej chôdzi. Pri svižnej chôdzi spáli priemerný človek za pol hodiny okolo 150 kalórií. Beh vyššej intenzity spáli za 30 minút približne 250 kalórií. Chôdza i beh nie sú len prostriedkom k štíhlej línii. Oba športy pomáhajú znižovať riziko kardiovaskulárnych ochorení, priaznivo pôsobia na funkciu pľúc, povzbudia imunitu, zvýšia koncentráciu a prispievajú k zlepšovaniu spánku. Dávajte si však pozor na zranenia, ktoré si môžete nesprávnou technikou behania spôsobiť. Preto si na behanie po asfalte kúpte odpružené tenisky a do lesa tenisky s pevnou, vrúbkovanou podrážkou.

Plávanie

Plávanie je skvelou alternatívou pre ľudí, ktorí nemôžu zo zdravotných dôvodov behať alebo sa venovať rýchlej chôdzi. Plávanie nezaťažuje kĺby či väzy. Je jedinečnou možnosťou pretiahnutia tela a zrelaxovania mysle. Dôležité je však zvládnuť techniku plávania. Venujte zopár eur na dobrú vec a prvé hodiny plávania strávte pod profesionálnym dohľadom. Telo sa vám poďakuje. Keď zvládnete techniku plávania, budete mať otvorenú cestu k pevnému a vyformovanému telu. Plávanie je jedným z mála športov, pri ktorom zapájate do pohybu skoro všetky svalové partie. Ak vás trápia bolesti chrbta, plávanie vám ich pomôže zmierniť. Zároveň si pri plávaní v horizontálnej polohe posilňujete srdce, znižujete krvný tlak a zvyšujete kapacitu pľúc. Najviac kalórií spálite pri plaveckých štýloch kraul a motýlik. Plávať musíte čo najrýchlejšie. Intenzívne plávanie po dobu jednej hodiny znamená 700 spálených kalórií.

Posilňovanie

Veľa žien si myslí, že posilňovanie nie je dostatočne efektívne pre znižovanie hmotnosti a boja sa príliš svalnatého tela. Nemusia sa obávať. Aby dosiahli rast svalov museli by cvičiť naozaj intenzívne s veľkými záťažami a upraviť si jedálniček. Posilňovanie s menšími váhami a viac opakovaniami vie byť riadna drina, pri ktorej sa zapotíte a schudnete. Zo začiatku by ste mali cvičiť pod dohľadom trénera. Neskôr si poradíte aj sami, a to nielen vo fitness centre. Posilňovať môžete taktiež doma pomocou sady činiek, posilňovacej gumy alebo váhy vlastného tela. Posilňovanie je aktivita, ktorá v závislosti od cviku dokáže vyformovať úplne každý sval v tele. Počas tridsiatich minúť posilňovania spálite približne 120 kalórií. Môže sa vám to zdať málo, ale uvedomte si, že len vypracovaná postava vyzerá štíhlo. Oveľa krajšie pôsobí pevné telo ako telo, na ktorom visí mľandravá koža.

 

 

 

Čítané: 887 x

Tak, ako milióny ďalších webov, používame nástroje na meranie návštevnosti od Google a Facebook ktoré vytvárajú cookies. Zásady ochrany osobných údajov v súlade s GDPR. Odstrániť cookies.